Postup na vyšší úroveň

Každá postava začíná na první úrovni. Během různých dobrodružství a řešení zápletek tak vaši hrdinové logicky získávají zkušenosti, učí se a trénují tělo. Takto získané zkušenosti se vyhodnocují vždy na konci sezení a přiřazuje je PJ. Maximální dosažitelná úroveň je 21.

Potřebné body zkušeností pro postup na vyšší úroveň = 15 + současná úroveň postavy; tento bonus se převede pomocí Tabulky zranění a únavy.

Př.: Pro přestup na druhou úroveň je zapotřebí bodů: 15 + 1 = 16, kde tomuto číslu v Tabulce zranění a únavy odpovídá bonus +20. Hráč ale získal během čtyř sezení 23 bodů a tak mu po přestupu na druhou úroveň ještě 3 body zbyly.

PPH se dají dočasně stáhnout zde: https://leteckaposta.cz/687352062

(leteckaposta uchovava nahrane veci jen 19 dni, pricemz pravidla jsem nahral 30.1.2013)

Při postupu na další úroveň se vždy děje následující:

  • Smazání „spotřebovaných“ zkušenostních bodů z deníku
  • Zlepšení vlastností (str. 44 PPH)
  • Zlepšení a učení se nových dovedností (str. 142 PPH)
  • Zlepšení a učení se nových schopností (Konkrétní příručka povolání)

Doporučuji dodržet pořadí, protože například naučené dovednosti se odvozují od zvýšené vlastnosti.

Zvýšení vlastností

Zvýšení hlavní vlastnosti:

  • Postava si může zvýšit zvýšit jednu hlavní vlastnost o 1.
  • Stejnou hlavní vlastnost lze zvyšovat pouze dvakrát po sobě, při třetím postupu musí zvýšit druhou hlavní vlastnost.
  • Zvyšování hlavních vlastností je součástí rozvoje schopností povolání, proto se neklade důraz na její využívání během předchozí úrovně.

Zvýšení vedlejší vlastnosti:

  • Postava si může zvýšit zvýšit jednu vedlejší vlastnost o 1.
  • Stejnou vedlejší vlastnost nemůžeš zvýšit dva postupy za sebou. V každém postupu musíš tedy zvyšovat jinou hlavní vlastnost.
  • Vedlejší vlastnost by sis měl zvyšovat pouze v případě, že jsi ji během předchozí úrovně dostatečně využíval a rozvíjel.

Více na str. 44 PPH.

Učení se dovednostem:

K rozvíjení nových dovedností, nebo již naučených, platí jednoduché pravidlo. Pokud se postavě při postupu na vyšší úroveň zvýšila:

Síla nebo Obratnost → 1 bod do fyzických dovedností.

Vůle nebo Inteligence → 1 bod do psychických vlastností.

Zručnost nebo Charisma → 1 bod do kombinovaných vlastností.

Tento 1 bod můžete využít buď pro naučení jedné dovednosti na první stupeň, nebo k zlepšení již naučené dovednosti o jeden stupeň. Při jednom postupu nelze rozvinout jednu schopnost o dva stupně a žádnou nelze rozvinout víc než na třetí stupeň.

Více na str. 142 PPH.

Učení se Schopnostem:

Zde záleží na konkrétním povolání, více v příručce pro vaše povolání.

Hraničář:

  • Dostává celkem 5 bodů
  • Hráč může rozdělit 2 body na zvýšení PX
  • Zbylé 3 body rozděluje PJ
  • Nelze zvýšit u jednoho zaměření zároveň PX a Znalost
  • Rozdíl PX a Znalosti nesmí být víc, jak 1.
  • Nově naučené zaměření se v tom samém přestupu již nemůže zlepšovat v PX ani Znalosti