Postup na vyšší úroveň
Každá postava začíná na první úrovni. Během různých dobrodružství a řešení zápletek tak vaši hrdinové logicky získávají zkušenosti, učí se a trénují tělo. Takto získané zkušenosti se vyhodnocují vždy na konci sezení a přiřazuje je PJ. Maximální dosažitelná úroveň je 21.
Potřebné body zkušeností pro postup na vyšší úroveň = 15 + současná úroveň postavy; tento bonus se převede pomocí Tabulky zranění a únavy.
Př.: Pro přestup na druhou úroveň je zapotřebí bodů: 15 + 1 = 16, kde tomuto číslu v Tabulce zranění a únavy odpovídá bonus +20. Hráč ale získal během čtyř sezení 23 bodů a tak mu po přestupu na druhou úroveň ještě 3 body zbyly.
PPH se dají dočasně stáhnout zde: https://leteckaposta.cz/687352062
(leteckaposta uchovava nahrane veci jen 19 dni, pricemz pravidla jsem nahral 30.1.2013)
Při postupu na další úroveň se vždy děje následující:
- Smazání „spotřebovaných“ zkušenostních bodů z deníku
- Zlepšení vlastností (str. 44 PPH)
- Zlepšení a učení se nových dovedností (str. 142 PPH)
- Zlepšení a učení se nových schopností (Konkrétní příručka povolání)
Doporučuji dodržet pořadí, protože například naučené dovednosti se odvozují od zvýšené vlastnosti.
Zvýšení vlastností
Zvýšení hlavní vlastnosti:
- Postava si může zvýšit zvýšit jednu hlavní vlastnost o 1.
- Stejnou hlavní vlastnost lze zvyšovat pouze dvakrát po sobě, při třetím postupu musí zvýšit druhou hlavní vlastnost.
- Zvyšování hlavních vlastností je součástí rozvoje schopností povolání, proto se neklade důraz na její využívání během předchozí úrovně.
Zvýšení vedlejší vlastnosti:
- Postava si může zvýšit zvýšit jednu vedlejší vlastnost o 1.
- Stejnou vedlejší vlastnost nemůžeš zvýšit dva postupy za sebou. V každém postupu musíš tedy zvyšovat jinou hlavní vlastnost.
- Vedlejší vlastnost by sis měl zvyšovat pouze v případě, že jsi ji během předchozí úrovně dostatečně využíval a rozvíjel.
Více na str. 44 PPH.
Učení se dovednostem:
K rozvíjení nových dovedností, nebo již naučených, platí jednoduché pravidlo. Pokud se postavě při postupu na vyšší úroveň zvýšila:
Síla nebo Obratnost → 1 bod do fyzických dovedností.
Vůle nebo Inteligence → 1 bod do psychických vlastností.
Zručnost nebo Charisma → 1 bod do kombinovaných vlastností.
Tento 1 bod můžete využít buď pro naučení jedné dovednosti na první stupeň, nebo k zlepšení již naučené dovednosti o jeden stupeň. Při jednom postupu nelze rozvinout jednu schopnost o dva stupně a žádnou nelze rozvinout víc než na třetí stupeň.
Více na str. 142 PPH.
Učení se Schopnostem:
Zde záleží na konkrétním povolání, více v příručce pro vaše povolání.
Hraničář:
- Dostává celkem 5 bodů
- Hráč může rozdělit 2 body na zvýšení PX
- Zbylé 3 body rozděluje PJ
- Nelze zvýšit u jednoho zaměření zároveň PX a Znalost
- Rozdíl PX a Znalosti nesmí být víc, jak 1.
- Nově naučené zaměření se v tom samém přestupu již nemůže zlepšovat v PX ani Znalosti